Prikaz tri filma iz selekcije „Landscape” >> Beldocs 2019.

Melting Souls 1

Ovogodišnje, dvanaesto izdanje Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koje se održava od 8. do 15. maja u Beogradu u više bioskopskih dvorana, predstaviće više od 100 premijernih filmova iz celog sveta, u 14 različitih selekcija. Pored domaćeg i takmičarskog programa publika će moći da uživa i u muzičkim, biografskim i umetničkim dokumentarcima, izboru iz savremenog portugalskog dokumentarnog filma, kao i u retrospektivama autora Kazua Hare i Gorana Devića. U nastavku predstavljamo tri pejzažna filma iz selekcije „Landscape”.
Za najbrže čitaoce delimo 2×2 karte za svaki film. Pošaljite nam mejl na adresu arsakta@gmail.com i u subjektu napišite naziv filma koji birate, a u telu mejla ime i prezime.

Kartoline (Postcards)

Igor Bezanović, Hrvatska, 60′
Documentary Film Festival Ljubljana 2019

Film „Kartoline“ predstavlja portret dvanaest malih hrvatskih gradova u kojima se, iako su unutar granica Hrvatske, stanovnici međusobno ne mogu sporazumeti jer se u svakom mestu govori drugačijim dijalektom ili čak drugim jezikom. Serija uključuje epizode ​​o Momjanu, Gornjoj Stubici, Tounju, Vrboskoj, Ždali, Susku, Prezidu, Bolu, Šušnjevici, Štrigovi, Blatu i Lokvama.

O reditelju: Igor Bezinović (1983., Hrvatska) studirao je filozofiju, sociologiju i književnost na Univerzitetu u Zagrebu, nakon čega je radio kao reditelj na zagrebačkoj Akademiji dramske umetnosti. Njegov prvi dokumentarni kratki film Above Average (2009) prikazan je na filmskim festivalima u Hrvatskoj, Italiji i na Kosovu. Od tada je režirao nekoliko kratkih dokumentaraca i kratkih filmova. Njegov prvi dugometražni dokumentarni film bio je The Blockade (2012). Bezinović se takođe bavi i pisanjem.

Subota 11. maj / 18.30 / Muzej Jugoslovenske kinoteke – Kosovska, Q&A

Topionica duša (Melting Souls)

François-Xavier Destors, Francuska, 2018, 87′
Festivali FIPA 2018, Dok.fest Munchen 2018, Hot Springs 2018, Budapest IDFF 2019

Posetite najseverniji grad na svetu. Norilsk je jedno nemoguće mesto. U ovom arktičkom gradu zima traje devet meseci, a temperature padaju na -60 °C. Norilsk Nickel, prvi globalni proizvođač bakra i nikla, dominirao je životom ovog grada otkako je on izronio iz pepela sovjetskog gulaga. Više od 180.000 ljudi uspeva da preživi u ovom zatvorenom gradu, potpuno izolovanom od spoljašnjeg sveta.

O reditelju: Delo Françoisa-Xaviera Destorsa istražuje pitanja pamćenja i granica civilizacije. Svoj prvi film je snimio u Ruandi nakon genocida nad Tutsima (Fudbalska Ruanda, polja sećanja) i napisao istorijske i kulturne dokumentarce (Glasovi Srebrenice, Pariz – istorija glavnog grada). Topionica duša njegov je drugi dugometražni dokumentarac.

Trejler – film Topionica duše:

Utorak 14. maj / 20.00 / Muzej Jugoslovenske kinoteke – Kosovska, Q&A

Sanjajući sećanja na danas (Dreaming the memories of now)

Geska Brečević, Robert Brečević, Meksiko, Hrvatska, Island, Švedska, 2018, 95’
Festivali Reykjavik Visions 2019, European Cinematography Awards 2018

Putujući u mitski prostor spoljnjih delova južnog Meksika, vizuelni umetnici Geska i Robert Brečević i njihova petogodišnja ćerka Katja otkrivaju složene priče u kojima se vreme, sećanje i nostalgija kontinuirano obnavljaju.
Sanjajući sećanja na danas nas vodi kroz zapanjujuće i duboko istraživanje umetničkog procesa stvaranja i eterične izjave ljubavi prema jednom mestu. Eksperimentalni esej-film, rastežući žanr dokumentarnog filma, kompozicija je dalekosežnih misli, suncem obasjanih slika i prizora misterije, vođena pesničkim glasom pripovedača i uzbudljivim, visceralnim zvukom. Pokušaj zaustavljanja vremena snimanjem uspomena na potomstvo je istinska taština.

O rediteljima: Geska Helena Brečević (rođena 1975) i Robert Brečević (rođen 1971) čine međunarodno priznati umetnički duo Performing Pictures. Njihova se dela odnose na memoriju i pokret, povezujući jezik i pokretne slike na način koji progoni misli i koji često zahteva odgovor gledaoca. Njihov sve veći opus video animacija, filmskih ukazanja i usputnih zabeleški zamagljuju linije između medijskih formi, između nepomičnih i pokretnih slika, te između prolaznosti i trajnosti. Slike su opipljive, često postavljene kao objekti izvan kruga likovnih umetnosti.

Trejler – film Sanjajući sećanje na danas :

Subota 11. maj/ 17.30 / Jugoslovenska kinoteka, Q&A